Terapie anti-aging potrivită pentru primăvară

frunza_newSemnele imbătrânirii cuprind atât apariţia ridurilor şi degenerescenţă articulară, scăderea activităţii cerebrale şi tulburările de memorie. Modificările care apar o dată cu avansarea in vârstă pot fi incetinite prin consumul de alimente bogate in substanţe antioxidante. Adăugarea unei cantităţi suficiente de antioxidanţi in dietă ajută la reducerea stresului oxidativ la nivel celular, prevenind astfel imbătrânirea prematură.

Antioxidanţii esenţiali sunt vitaminele A, C şi E şi precursorul vitaminei A, betacarotenul.
Primăvara vine cu o abundenţă de legume, in special legume cu frunze verzi, bogate in vitamine. Consumul lor reprezintă o adevarată terapie anti-aging.
Vitamina E- “vitamina anti imbătrânire”, inhibă activitatea radicalilor liberi. Cercetarile au arătat că persoanele care au o dietă bogată in vitamina E, au risc cu 67% mai scăzut de a dezvolta boala Alzheimer. Se găseste in spanac, untişor, urzici şi lobodă.

Vitamina C- antioxidant important, impiedică imbătrânirea prematură. Este esenţială pentru producţia de colagen, asigurând astfel supleţea şi elasticitatea pielii. Se găseşte in pătrunjel, urzici, leurdă, stevie, broccoli, castraveţi, ardei gras roşu.
Acidul folic- previne creşterea nivelului de homocisteină şi astfel scade riscul de apariţie a demenţei. Se găseşte in salată, spanac şi pătrunjel.
Vitamina B1- esenţială pentru funcţionarea sistemului nervos. Furnizează energie organismului. Se găseşte in sparanghel, spanac, salată şi ciuperci.
Vitamina A- are rol antioxidant. Este prezentă in legume colorate (morcovi, roşii) şi in legume cu frunze verzi ( spanac, leurdă, untişor, urzici).
Roşiile conţin vitamina A, complexul B, vitaminele C şi K si licopen. Licopenul stimulează regenerarea celulară.

Un rol antioxidant puternic şi cu efecte anti-aging il au căpşunile şi zmeură. Căpşunile imbunătăţesc funcţia cognitivă.
O dietă bogată in legume şi fructe, insoţită şi de activitate fizică, va incetini imbătrânirea. Cercetările au arătat că, o activitate fizică regulată, creşte fluxul de sânge şi oxigen către creier.
Este recomandat mersul pe jos, mersul pe bicicletă sau inotul.

 

Articol scris de Dr. Carmen Soare, medic specialiast Geriatrie şi Gerontologie