Şase alimente care ameliorează durerea articulară

Unii pacienți afirmă că anumite alimente le ameliorarea durerile articulare. Deși nu există „alimente magice „ (Ruth Frechman, The Food Îs My Friend Diet), există dovezi care ar putea sugera o legătură între alimentația sănătoasă și problemele articulare. 
 Broccoli, varză de Bruxelles și varză.
 Aceste legume fac parte din familia cruciferelor și sunt bogate în sulforafan- compus cu rol în încetinirea procesului de afectare articulară , specific artrozei (confrom unui studiu efectuat pe șoareci, în 2013). Legumele reprezintă o variantă alimentară sănătoasă așa că merită să le adăugați în salată sau ca și garnitură. Alte legume bogate în sulforafan sunt conopida și guliile. 
 Peștele gras
 Peștele gras cum ar fi somonul, tonul, păstrăvul, macroul este bogat în acizi grași omega 3, care ajută la scăderea inflamației și la protejarea sistemului cardio-vascular. Încercați să introduceți o masă de peste, de câteva ori pe săptămâna. Dacă vă  displace gustul, puteți să discutați cu medicul dvs despre varianta suplimentelor alimentare omega 3. Studiile au evidențiat efectul benefic al acestor suplimente asupra inflamației articulare din poliartrită reumatoidă , în sensul reducerii acesteia. 
 Usturoiul 
 Usturoiul este un membru al familiei allium- alături de ceapă și praz. Aceste legume conțin dialil disulfid, compus cu rol în limitarea efectelor distructive ale enzimelor asupra cartilajului articular conform Scott Zashin (reumatolog, profesor la University of Texas Southwestern Medical School , Dallas, autor al Natural Arthritis Treatment). Datele unui studiu din 2010 preciezează  că pacienții care au consumat regulat usturoi au avut mai puține modificări de tip coxartroză, evidențiate radiologic. 
 Cireșele
 Antocianina din cireșe (cea care dă  și culoarea roșie a acestor fructe) pare a avea un efect benefic articular. Conform unui studiu publicat în 2013 în Osteoarthritis and Cartilage , subiecții care au băut suc de cireșe au prezentat ameliorarea rigidității și durerii articulare. 
 Turmeric
 Unul dintre cele mai studiate produse cu rol antiinflamator nu este un aliment ci un condiment. Turmericul se anunță  a fi un promițător agent antiinflamator (conform Frechman) prin prismă unui compus numit curcuma. Un review din 2012 publicat în Internațional Journal of Molecular Sciences, specifică că agest compus (curcuma) poate fi benefic în managementul afecțiunilor inflamatorii cronice articulare. În același timp, autorii precizează lipsa de date cu privire la efectele adverse și siguranță. Cu toate acestea, turmericul este folosit de secole în India pentru tratarea bolilor inflamatorii. Găsiți acest condiment în special în curry. 
 Vitamină C
 Se pare că antioxidanții din vitamină C încetinesc progresia artrozei. În 2011, un studiu al Universității din Florida de Sud a precizat că pacienții care luau constant suplimente de vitamină C au prezentat un risc cu 11% mai mic de a dezvoltă gonartroză comparativ cu cei care nu luau aceste suplimente. Surse naturale de vitamină C se găsesc în : căpsuni, kiwi, ananas, pepene galben. Atenție la reacțiile adverse! Frechman face referire la reacțiile secundare consumului exagerat de vitamină C (doze zilnice mai mari de 65 to 85 mg), respectiv litiază renală .

 Articol scris de Dr. Ciucu Andreea, medic specialist Reumatologie
 Sursă: http://www.arthritis.org/living-with-arthritis/arthritis-diet/anti-inflammatory/foods-to-help-ease-arthritis-pain.php

Specialități: